• Giriş
    Öğe Göster 
    •   BİSAV e-arşiv Ana Sayfası
    • Sözlü Tarih Araştırmaları Veri Tabanı
    • Makale
    • Öğe Göster
    •   BİSAV e-arşiv Ana Sayfası
    • Sözlü Tarih Araştırmaları Veri Tabanı
    • Makale
    • Öğe Göster
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin kuruluş süreci üzerine bir sözlü tarih denemesi

    Thumbnail
    Tarih
    2012
    Yazar
    Sağlam, Mehmet
    Metadata
    Tüm öğe kaydını göster
    Künye
    Sağlam, Mehmet. (2012). Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin kuruluş süreci üzerine bir sözlü tarih denemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45, 2, s. 275-296.
    Özet
    Bu çalışmayla, Ankara Üniversitesi Eğitim (Bilimleri) Fakültesi’nin kuruluş hikayesi, hem yazılı kaynaklardan hem de bu süreçte aktif görev alan ve katkıda bulunan önemli üç kişinin anlatılarına bağlı olarak sunulmaya çalışılmaktadır. Kuruluş döneminde yaşanan pek çok gelişme, güçlük ve çözüm çabaları Prof. Dr. İhsan Doğramacı, Prof. Dr Hamide Topçuoğlu ve Prof Dr. Yaşar Karayalçın’ın kendi orijinal anlatılarıyla ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Fakültenin kurulmasından önce eğitim fakültelerinin kurulmasına yönelik yapılmış olan girişimler, bunların başarısızlıkla sonlanması daha çok yazılı kaynaklarda görülürken, yazılı kaynaklarda rastlamadığımız bireysel deneyim ve yaşanmışlıklar ise o süreci birebir yaşayan bu önemli üç kişinin anlatılarında gizlidir. Bu vesileyle bu çalışmanın anlatılarla, yazılı belgelerde eksik olanı tamamlama çabasından öteye bir iddiası bulunmamaktadır.
     
    With this study, the story of the establishment of the Ankara University Faculty of Educational Sciences is tried to be presented through making use of both the written documents and the narratives of three important people having an active role during the establishment of this process. Many of the developments, difficulties, and solution efforts taking place during the foundation period are tried to be introduced by the original narratives of Prof. Dr. İhsan Doğramacı, Prof. Dr. Hamide Topçuoğlu and Prof. Dr. Yaşar Karayalçın. While the pre-faculty attempts to found educational faculties and their failures are seen in the written documents, the personal experiences and the lived things which cannot be seen in the written documents are hidden in the speeches of these people. Therefore, this study does not have a further state that aims to complete what is incomplete in the written documents.
     
    Bağlantı
    http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/1731/18395.pdf
    http://hdl.handle.net/20.500.11834/678
    Koleksiyon
    • Makale [116]

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    İletişim | Geri Bildirim
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    Göz at

    Tüm BİSAV e-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreHazırlayan/DestekleyenBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreHazırlayan/Destekleyen

    Hesabım

    GirişKayıt

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    İletişim | Geri Bildirim
    Theme by 
    @mire NV