Basit öğe kaydını göster

YazarUygun, Selçuk
Veri Giriş Tarihi2016-05-10T09:42:03Z
Veri Onay Tarihi2016-05-10T09:42:03Z
Yayın Tarihi2006
Künye BilgisiUygun, Selçuk. (2006). Eğitim tarihi araştırmalarında sözlü tarih yaklaşımı ve sözlü tarihte bir öğretmen: Hayrettin Uysal. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, 328, s. 24-32.tr_TR
ISSN1300-249X
Handle Bağlantısıhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/684
ÖzetBu çalışmada, eğitim tarihi araştırmalarında sözlü tarihin önemini ve etkin kullanımını vurgulamak amaçlanmıştır. Sözlü tarih, yeni bir yöntem olmakla birlikte, tarihin yeni bir biçimi olarak da algılanabilir. Bu çalışmada sözlü tarih, eğitim tarihi araştırmalarında kullanılmak üzere kuramsal olarak incelenmiş ve sözlü tarihte bir öğretmenin anılarına yer verilmiştir. Sözlü tarih, özellikle yakın geçmişin incelenmesinde ve eğitim tarihinin tartışmalı konularında, alana yeni bir zenginlik getirmektedir. Örneğin yakın geçmişin araştırma konularından biri 'Köy Enstitüleri'dir. Bu çalışmada Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin anlatılarına yer verilerek sözlü tarih yaklaşımı örneklendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, yakın geçmişin eğitim-öğretim olgu ve olaylarını araştırmada, sözlü tarih yaklaşımının etkin bir yöntem olarak kullanılabileceği görülmüştür.tr_TR
ÖzetThe aim of presenting this research is that emphasizing on the importance of oral history approach and using it effectively at history of education researches. Even though oral history is a new method, it can be thought as a new form of history. In this study oral history is examined by the memories of a teacher as a theoretical method. Oral history brings a new opulence for the controversial area and especially scrutinizing close past research issues in history of education. For instance, one of the research issues of the close past is the 'Village Institutes'. In this study, the oral history approach has been attempted as a sample by using the narrations of a teacher who was graduated from a Village Institute. As a result, we supposed to be that 'oral history approach is an effective way for studying on education-instruction facts and events of the close past'.tr_TR
Dilturtr_TR
YayınlayanEvren Yayıncılıktr_TR
Erişiminfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Anahtar KelimelerEğitim Bilimleritr_TR
Anahtar KelimelerEğitim Tarihitr_TR
Anahtar KelimelerSözel Tarihtr_TR
Anahtar KelimelerKöy Enstitüleritr_TR
Anahtar KelimelerEducationtr_TR
Anahtar KelimelerHistory of Educationtr_TR
Anahtar KelimelerOral Historytr_TR
Anahtar KelimelerVillage Institutionstr_TR
BaşlıkEğitim tarihi araştırmalarında sözlü tarih yaklaşımı ve sözlü tarihte bir öğretmen:Hayrettin Uysaltr_TR
Diğer BaşlıkOral history approach in education history research and a teacher in oral history: Hayrettin Uysaltr_TR
Yayın TürüMakaletr_TR
Dergi AdıÇağdaş Eğitim Dergisitr_TR
Cilt31tr_TR
Sayı328tr_TR
Başlangıç Sayfası24tr_TR
Bitiş Sayfası32tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Bu veritabanı İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteklediği Sözlü Tarih Araştırmaları Veritabanı ve İstanbul’un Mekansal ve Kültürel Çeşitliliğine Yönelik Uygulama Örnekleri Projesi kapsamında hazırlanmıştır. İçerik ile ilgili tek sorumluluk Bilim ve Sanat Vakfı’na ait olup İSTKA ve T.C. Kalkınma Bakanlığı’nın görüşlerini yansıtmamaktadır.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV