Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9

    • Gülşen Yalçın ile sözlü tarih görüşmesi 

      Yalçın, Gülşen
      1958 yılında doğan Gülşen Yalçın, aslen Tuncelilidir. Çocukluğu ve gençliği Tunceli’nin Hozat ilçesinde geçer. Evlendikten sonra yerleştikleri Elazığ’da bir düzen oturtamadıkları için ailesiyle Bursa’ya göç eder. Uzun ...
    • Herkesin bildiği sır:Dersim 

      Aslan, Şükrü (derleyen) (İletişim Yayınları, 2010)
      Tunceli’nin hakiki/otantik adı Dersim, artık daha sık telaffuz ediliyor. Dersim adının değiştirilmesine, dahası yasaklı bir kelimeye dönüşmesine yol açan 1938 kıtali, bir zamandır Türkiye’nin gündeminde. Sadece coğrafyasıyla ...
    • Hüseyin Aslan ile sözlü tarih görüşmesi 

      Aslan, Hüseyin
      1959 yılında Bayburt’ta doğan Hüseyin Aslan, Erzincan’a eğitim maksadıyla gelir ve daha sonra ailesi de Erzincan’a yerleşir. Eğitim hayatını ve özellikle ortaokul yıllarını anlattıktan sonra Erzincan’daki kültürel ...
    • Mahmut Aydın ile sözlü tarih görüşmesi 

      Aydın, Mahmut
      1952 yılında Erzincan’da doğan Mahmut Aydın, görüşmeye doğduğu beldeyi ve eğitim hayatını anlatarak başlar. Bir Alevi köyünde doğup büyüdüğünü ve Alevi Dedesi olan babasının Köy Enstitüsü’nden mezun olup aynı zamanda ...
    • Neye yarar hatıralar?:bellek ve siyaset çalışmaları 

      Parmaksız Yelsalı, Pınar Melis (derleyen) (Phoenix Yayınevi, 2012-12)
      Toplumlar neyi hatırlar? Nasıl hatırlar? Geçmişe referans vermeyen bir bugün ve yarın mümkün olmadığına göre, geçmiş nasıl kurulur? Hatıralar, neye yarar? Hatırlama ve unutma üzerine düşünmek, tarihe ve topluma olduğu kadar ...
    • Sözlü tarih ve kültür açısından İmam Rıza Ocağı 

      Erdem, Cem (Gazi Üniversitesi, 2013)
      Anadolu Aleviliği ocak teşkilatlanması ile yapısal olarak mevcudiyet kazanan bir örgütlenme özelliği göstermektedir. Ayrıca ocaklar, kendi arasında hiyerarşik bir yapı ile birbirini kontrol mekanizması içinde tutan ...
    • Sözlü tarihin ortaöğretim öğrencileri üzerindeki etkileri (Tunceli merkez örneği) 

      Arslan, Yusuf (2013)
      Bu araştırmada Tunceli merkez ortaöğretim son sınıf öğrencilerine ailesi ve içinde bulunduğu sosyal ortam tarafından nakledilen sözlü kültüre dayalı tarihsel bilgilerin etkileri ortaya konulmuştur. Araştırma, nitel araştırma ...
    • Tarih öğretimi açısından sözlü tarih yazımı:Karaca Ahmet Dergahı örneği 

      Kumru, Gülsüm (2009)
      Bu araştırma, tarih öğretimi açısından sözlü tarih yazımının Karaca Ahmet Dergahı örneği üzerinden yürütüldüğü nitel bir çalışmadır. Bu amaçla kurumun tarihi sözlü tarih çalışmasıyla araştırılmıştır. Sosyal, kültürel ve ...
    • Yerel ve sözlü tarihin ortaöğretim öğrencilerindeki yansımaları:Tunceli Merkez örneği 

      Arslan, Yusuf (2012)
      Bu araştırmada Tunceli merkez ortaöğretim öğrencilerine ailesi, çevresi ve içinde bulunduğu sosyal ortam tarafından nakledilen sözlü tarihin etkileri ortaya konulmuştur. Tezde, öğrencilerin okulda ve okul dışında anlatılan ...