Basit öğe kaydını göster

DanışmanEviner, İnci
YazarSerttaş, Tayfun
Veri Giriş Tarihi2016-05-05T12:15:52Z
Veri Onay Tarihi2016-05-05T12:15:52Z
Yayın Tarihi2007
Künye BilgisiSerttaş, Tayfun. Modernizm sürecinde kültürel bir temsiliyet aracı plarak, İstanbul'da; fotoğraf ve azınlıklar. danışman İnci Eviner. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007. 413 s.tr_TR
Handle Bağlantısıhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/619
ÖzetGüncel sanat paradigma ve pratikleri içerisinde özerk bir yapılanmaya sahip olan fotoğraf olgusuna yönelik evrensel hipotez ve post-yapısalcı eleştirel dayanakların, yerel bir sorunsal üzerine odaklandığı proje, ele alınan konunun disiplinlerarası uzantıları bağlamında ortaya koyulmuştur. Modernizm sürecinde kültürel bir temsiliyet sorunsalı olarak belirleyici rol üstlenen fotoğrafın, İstanbul azınlıklarının ilk yerli stüdyolardan günümüze uzanan fotografik temsil anlayışı özelinde sorunsallaştırıldığı genel perspektif, göstergebilimsel bir kuramsal alt yapı üzerine temellenmiştir. Bu kavrayış zemini üzerine, disiplinlerarası sanat metodolojisinin öngördüğü evrensel teorik bağlamlar doğrultusunda konunun sosyo-stratejik, etno-kültürel ve siyasal boyutu eklemlenmiştir. Böylece, ele alınan sorunsalın çok yönlü açılımları arasında saptanan tarihsel ve güncel nedensellik ilişkilerinin karşılaştırmalı olarak modernizm eleştirisi temelinde yeni eleştiri ve okumalarına ulaşılmıştır. Post-yapısalcı eleştirel kavrayışın kaynaklık ettiği bilgi birikimi ve temsiliyet sorunsalının, disiplinler arası güncel sanat kuramlarının ön gördüğü bir eksende yeniden yapılandırıldığı çalışma, kuramsal referansların, konunun kendisine referanslık edecek kültürel birikimi ile bir arada yürütülmüştür. Bu aşama, yalnızca elde ki teorik alt yapı ve metinler değil, bu alt yapının öngördüğü sorunsalları kapsayacak nitelikte geniş bir görsel belge sunumu gerçekleşmiştir. Bu amaç doğrultusunda, alan araştırması, görsel arşiv taramaları ve sözlü tarih gibi sosyal bilim temelli metodlar, projenin öncelikli hedefi olarak çalışmaya dahil edilmiştir. Böylece, eldeki kuramsal dayanakların temsil sorunsalı özelinde örneklenmiş yeni bir görsel seçkisi ortaya koyulmuştur. Bu aşamada, bir ara disiplin ve metod oluşturulması ön görülerek, çalışmada farklı disiplinlere dair anlayışların birbirlerine önerdiği sorunsallar kavramsal bir temelde yeniden kurgulanmıştır. Çalışmanın özgün metodolojik yapılanması doğrultusunda ortaya koyduğu öncelikli anlayış, teorik ve pratik düzlemin birbirlerine uygulanma süreçlerinde elde edilen bir ara disiplin kurgulama ve geliştirme fonksiyonunun gelecek projeler açısından öngördüğü metodolojik kaynaklık niteliğidir.tr_TR
ÖzetThe project; the universal and post-structuralist critical basis oriented towards a photograph concept having an autonomous structuring within contemporary art paradigms and practices focusing upon a local problematic has been acted out in the context of the interdisciplinary expansions of the issue argued out. The general perspective upon which photograph undertaking a demonstrative role as a cultural representation problematic in the process of modernism gets complicated in the custom of a photographical presentation understanding dating back to the first domestic studios of minorities to the present bases upon a semiotic theoretical substructure. The socio-strategic, ethno-cultural and political dimensions of the subject are accrued in accordance with the universal theoretical contexts anticipated by interdisciplinary art methodology over this cognitive background. Hence, a new reading and criticism on the basis of a comparative modernism critic of the historical and actual casual correlations attained among the versatile expansions of the problematic argued out has been accessed.The study, the knowledge accumulation and presentation problematic wielding from post-structuralist critic comprehension is restructured on an axis anticipated by interdisciplinary contemporary art theories, is carried out together with a cultural accumulation that can be taken up as references for the very subject. At this pace, not only the present theoretical background and texts but also a wide range presentation of visual documents having the qualification of comprising the problematic anticipated by the very background has been realized.In accordance with this objective, methods based upon humanities like field survey, visual archive research and oral history have been included in the study as preferential objective of the project. Hence, a new visual anthology exemplified especially with the presentation problematic of the present theoretical basis has been displayed. At this pace, constituting an interval discipline and method has been anticipated and the problematics suggested to one another by apprehensions over different disciplines have been re-edited on a conceptual basis. The primary apprehension put forward in accordance with the original methodological structuring of the study is to be able to be a methodological reference that the function of editing and developing an interval discipline acquired in the process of the theoretical and practical levels? applications over one another anticipates for the future projects.tr_TR
Dilturtr_TR
Erişiminfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Anahtar KelimelerKültürel Temsiliyettr_TR
Anahtar Kelimelerİmaj Politikalarıtr_TR
Anahtar KelimelerDisiplinlerarası Sanattr_TR
Anahtar KelimelerEleştirel Teoritr_TR
Anahtar KelimelerCultural Presentationtr_TR
Anahtar KelimelerImage Politicstr_TR
Anahtar KelimelerInterdisciplinary Arttr_TR
Anahtar KelimelerCritical Theorytr_TR
BaşlıkModernizm sürecinde kültürel bir temsiliyet aracı olarak, İstanbul'da; fotoğraf ve azınlıklartr_TR
Diğer BaşlıkPhotographs and minorities in İstanbul as a means of cultural representation in the process of modernismtr_TR
Yayın TürüYüksek Lisans Tezitr_TR
Üniversite/Enstitü/BölümYıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster