Basit öğe kaydını göster

YazarKabapınar, Yücel
Yazarİncegül, Sibel
Veri Giriş Tarihi2016-08-19T20:58:00Z
Veri Onay Tarihi2016-08-19T20:58:00Z
Yayın Tarihi2016
Künye BilgisiKabapınar, Yücel, İncegül, Sibel. (2016). Değişim ve süreklilik bağlamında oyun ve oyuncağa bakmak: Bir sözlü tarih çalışması. Turkish History Education Journal, 5, 1, s. 74-96.tr_TR
ISSN2147-4516
Handle Bağlantısıhttp://www.tuhed.org/article/download/5000190104/5000166503
Handle Bağlantısıhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/2465
Özet2005 yılı sonrası öğretim programlarında yapılan değişiklikler, Sosyal Bilgiler derslerinde yeni öğretim yöntemlerini de gündeme getirmiştir. Bu öğretim yöntemlerinden biri de sözlü tarihtir. Bu çerçevede araştırmanın amacı, sözlü tarih öğretim yönteminin okul düzeyinde öğrenciler tarafından gerçekleştirilme boyutunu ortaya koymaktır. Araştırma nitel bir araştırma olup eylem araştırması desenine sahiptir. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet okulunun 5. sınıfına devam eden 60 kişilik bir öğrenci grubu oluşturmuştur. Bu grubun 36’sı kız, 24’ü ise erkek öğrencidir. Üç kişilik gruplardan oluşan öğrenciler, sözlü tarih etkinliği kapsamında tarihsel süreç içerisindeki oyun ve oyuncağın değişim ve sürekliliğine ilişkin araştırma yapmış, 50 yaş üstü yetişkinlerle mülakatlar gerçekleştirmiş ve araştırma sonuçlarını rapor halinde sunmuşlardır. Öğrencilerin sözlü tarih ödevleri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve süreç içinde tutturulan öğrenci günlükleri eylem araştırması kapsamında veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin büyük bölümünün sözlü tarih sürecini uygulayabildiklerini ve süreçten keyif aldıklarını ortaya koymaktadır.tr_TR
ÖzetAfter the new educational programs launched in 2005, the new teaching methods used in Social Studies courses came to the fore. The oral history is one of those teaching methods highlighted in the Turkish Social Studies Teaching Program. Oral history as a way of teaching method is new to both teachers and students. Thereby, the present study aims to implement oral history within school settings and to find out students’ viewpoints about the process that they experienced as well as their achievement in conducting oral history on child games and toys. The study is planned in the line of constructivist research orientation where action research among qualitative designs is benefitted. The state school students (n=60) who are 5 graders participated in the study. Students in groups of three make a research about “change and continuity” of child games and toys from past to present. Additionally, they carried out interviews with adults above 50 using the principles of oral history. They compiled their research and interview data to form their oral history report. Students’ oral history reports and interview forms and diaries are the data collection tools of the research. Content analysis was realized in the study. The results of the analysis indicated that most of the groups were successful in conducting oral history. Also majority of the groups emphasized that they were happy to function as “little historians”.tr_TR
Dilturtr_TR
Erişiminfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Anahtar KelimelerSosyal Bilgilertr_TR
Anahtar KelimelerSözlü Tarihtr_TR
Anahtar KelimelerÖğrencitr_TR
Anahtar KelimelerEylem Araştırmasıtr_TR
Anahtar KelimelerSocial Studiestr_TR
Anahtar KelimelerOral Historytr_TR
Anahtar KelimelerStudenttr_TR
Anahtar KelimelerAction Researchtr_TR
BaşlıkDeğişim ve süreklilik bağlamında oyun ve oyuncağa bakmak:bir sözlü tarih çalışmasıtr_TR
Yayın TürüMakaletr_TR
Dergi AdıTurkish History Education Journaltr_TR
Cilt5tr_TR
Sayı1tr_TR
Başlangıç Sayfası74tr_TR
Bitiş Sayfası96tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster