Basit öğe kaydını göster

YazarSağlam, Mehmet
Veri Giriş Tarihi2016-04-13T07:15:19Z
Veri Onay Tarihi2016-04-13T07:15:19Z
Yayın Tarihi2014
Künye BilgisiSağlam, Mehmet. (2014). 1980 dönemi ilkokul öğrencilerinin okullardaki resmi tören algıları. Eğitim Bilim Toplum, 12, 48, s. 169-191.tr_TR
Handle Bağlantısıhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/190
ÖzetBu çalışmanın amacı 1980 dönemi ilkokul öğrencilerinin okuldaki resmi törenlerle ilgili hatırlayabildiklerini ortaya koymaktır. Bu yapılırken, ilkokulu okudukları çevre, ailelerinin eğitim ve gelir düzeylerinin onların anlatılarının şekillenmesindeki payı da saptanmaya çalışılacaktır. Bildiğimiz her bir öğrenci tüm eğitim yaşamı boyunca bu törenlerde bulunma zorunluluğuna sahiptir ancak onların bu törenlere özgü yaşantılarını yazılı belgelerde bulma olanağımız neredeyse yoktur. Bulabileceğimiz ayrıntılar da daha çok bazı orta ve üst gelir grubuna ait aile çocuklarının günlük ve otobiyografileriyle sınırlıdır. Çocukların kendi ifadeleriyle anlam bulabilecek bu yaşantılara ulaşmanın en önemli yollarından birisi de sözlü tarih yöntemidir. Sosyoloji, tarih, antropoloji gibi pek çok sosyal bilim araştırmalarında kullanılan sözlü tarihine, son zamanlarda çocukların eğitim pratiklerini ortaya çıkarmada da başvurulmaktadır. Bu çalışma 1980lerde ilkokulu okumuş 2’si deneme amaçlı 15 kadın ve 17 erkek olmak üzere toplam 32 kişi ile yapılan orijinal görüşmeleri kapsamaktadır.tr_TR
ÖzetThe aim of this study is to ferret out what the primary school students remember about the official ceremonies at schools in 1980s’ period. While fulfilling this, it is also tried to determine whether there is any effect of the milieu where they had their primary school education, that of their parents’ educational and economic level with the formation of their narratives. As we know each student has to take part in the official school ceremonies during all his/her educational life. However, we do not have any opportunities to reach their experiences about these ceremonies in the written documents. The details we find are more limited with the children’s diaries, and autobiographies belonging to middle or upper income level families. Oral history methodology is one of the most important way to reach these experiences becoming meaningful with the childrens’ own words. Oral history that is used by a great many social sciencies like sociology, history and antropology has also been consulted to uncover the educational experiences of children recently. This study includes totally 32 interviews, two of which are for testing, including 15 women and 15 men who had their primary school education in 1980s.
Dilturtr_TR
YayınlayanEğitim-Sentr_TR
Erişiminfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Anahtar KelimelerResmi Törenlertr_TR
Anahtar Kelimelerİlkokultr_TR
Anahtar KelimelerEğitimtr_TR
Anahtar KelimelerSözlü Tarihtr_TR
Anahtar KelimelerAnlatıtr_TR
Anahtar KelimelerOfficial Ceremonies
Anahtar KelimelerPrimary School
Anahtar KelimelerEducation
Anahtar KelimelerOral History
Anahtar KelimelerNarrative
Başlık1980 dönemi ilkokul öğrencilerinin okullardaki resmi tören algılarıtr_TR
Diğer BaşlıkThe perceptions of 1980s’ period primary school students’ official ceremony at schoolstr_TR
Yayın TürüMakaletr_TR
Dergi AdıEğitim Bilim Toplumtr_TR
Cilt12tr_TR
Sayı48tr_TR
Başlangıç Sayfası169tr_TR
Bitiş Sayfası191tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster